Wakacyjny book haul






Dzisiaj mam dla Was pierwszy bookhaul na tym blogu. Sama uwielbiam oglądać zakupy książkowe innych blogerów, więc stwierdziłam, że i ja mogę się z wami tym podzielić. Jestem bardzo podekscytowana na każdą jedną z tych 9 książek. Są to zakupy z ostatnich dwóch miesięcy. Niektórym mogą wydawać się skromne, ale dla mnie to całkiem sporo. Musicie pamiętać, że dopiero zaczynam tego bloga i nie jestem jeszcze na tyle cool, żeby jakieś wydawnictwo zechciało wspomóc moje zbiory ;) Muszę też ograniczać zakupy, bo moja półka nieprzeczytanych książek zaraz się urwie. Większość z tych pozycji jest w moim TBR’rze na wakacje, a kilka z nich zaczęłam już czytać. Spodziewajcie się więc recenzji.



1. Status moralny zwierząt - Urszula Zarosa



Tę pozycję znalazłam w antykwariacie. Jak tylko przeczytałam tytuł, to wiedziałam, że jest stworzona dla mnie. Filozoficzne rozważania na temat zwierząt, moralne podejście do wegetarianizmu… Jak dla mnie ideał. Ale czy na pewno? Zdradzę Wam, że zaczęłam ją już czytać i sama nie wiem co myśleć... Szykujcie się na szczegółową recenzje.





2. Błękit - Maja Lunde



"Błękit" to druga książka Maji Lunde. Ostatnio zakochałam się w "Historii pszczół", więc kupiłam go bez zastanowienia. Nawet nie czytałam opisu z okładki, chcę mieć niespodziankę. Niestety "Historia pszczół" na okładce miała same spojlery, więc tym razem jestem ostrożna. Mimo że, nic o niej nie wiem, to już nie mogę się doczekać. Czuję że się nie zawiodę :)

3.Będzie bolało - Adam Kay
4.Tatami kontra krzesła - Rafał Tomański
5.Kirke - Madeline Miller
6.Dziwne przypadki ludzkiego mózgu - Sam Kean
7.Kwiaty w pudełku - Karolina Bednarz

O tym dlaczego zainteresowałam się tymi pięcioma pozycjami pisałam tutaj- TBR na koniec wakacji.


8. Wilk stepowy - Hermann Hesse


To już druga książka Hermana Hesse w mojej kolekcji. "Demian" zrobił na mnie ogromne wrażenie. Mnogość odniesień do filozofii i innych tekstów kultury zawartych w „Demianie” sprawiły, że nabrałam ogromnego szacunku do autora i czuje, że nie zawiodę się niczym, co wyszło z pod jego pióra. Dlatego też zakupiłam "Wilka stepowego". Nowe wydania czyta się bardzo przyjemnie, a twarda oprawa świetnie będzie prezentować się na półce z resztą jego książek. Już nie mogę się doczekać na kolejną dawkę porządnej literatury.

9.Przypadek Adolfa H. - Eric-Emmanuel Schmitt


Ta książka to totalnie spontaniczny zakup z antykwariatu. Jestem po lekturze kilku książek tego autora i żadna mnie nie zawiodła. Może nie były niesamowicie wysokich lotów, ale całkiem miło mi się je czytało i pozostawiały mnie z uśmiechem na twarzy. Ta wydaje mi się szczególnie ciekawa. Nie dość, że mamy tutaj portret niezwykle ciekawej i kontrowersyjnej postaci, to okładka obiecuje jeszcze rozważania natury etycznej i psychologicznej. Jak potoczyłyby się losy świata, gdyby Hitler dostał się do wymarzonej Akademii Sztuk Pięknych? Czy to nie jest fascynujący pomysł na książkę? Ja jestem kupiona.


A jak tam wasze najnowsze nabytki? O co wzbogaciły się wasze biblioteczki?
Dobrego dnia!
Chmurka

Komentarze

  1. Szczerze mówiąc jeszcze nie przeglądałam listy książek, które do mnie dotarły w czasie wakacji, tym bardziej że moje jeszcze trwają ;) Ale na "Błękit" mam ogromną ochotę, bo "Historia pszczół" mnie poruszyła i uświadomiła, lubię takie lektury!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze żadnej z tych książek, więc tym chętniej poznam Twoje opinie. :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję, że jesteś!
Z przyjemnością przeczytam, co ty myślisz na ten temat!

Popularne posty z tego bloga

Kosmetyki naturalne

TBR na resztę wakacji

Amorgos - cicha woda...